Home
More
Location
ENENews.com – Energy News
Gundersen: Ocean already contaminated from deluge of Fukushima toxic water — Will stop eating fish from west coast — Cesium at 1,000% normal levels in middle of Pacific »
Lawmaker: Declare ‘State of Emergency’ right away and intervene at Fukushima — Japan Professor: Issue S.O.S. now, it’s really an emergency… Gov’t is utterly lost, international help is needed
Published: August 24th, 2013 at 12:39 am ET
By ENENews
Email Article Email Article
12 comments
New York Times, August 23, 2013: Opposition lawmakers here have demanded that [Prime Minister Shinzo] Abe stay home and declare a state of emergency. “The nuclear crisis is real and ongoing, yet the government continues to look the other way,” said Yoshiko Kira of the opposition Japan Communist Party, which made significant gains in parliamentary elections last month. “The government should declare a state of emergency right now, and intervene to stop the outflow of contaminated water,” Ms. Kira said at an anti-nuclear rally outside Mr. Abe’s office in Tokyo. Mr. Abe remains popular, and it is uncertain how large a liability the crisis at the Fukushima plant will become for him. But it has become increasingly clear that the latest problems may be too large for the plant’s operator, the Tokyo Electric Power Company, or Tepco, to handle.
Radio Free Europe, Aug 24, 2013: Komei Hosokawa, professor of environmental sociology at Kyoto Seika University in Japan, says that international assistance will be needed to deal with the mounting issues. “TEPCO hasn’t been working very [well] to handle the situation, and the Japanese government is sort of utterly lost,” he says. “The government at the moment is very reluctant to issue an SOS, but I think we should. It’s really an emergency going on.”
See also: Asahi: Japan officially in "state of nuclear emergency" still -- Clearly shows Fukushima disaster on going -- Crisis far from over... gov't far too late, commitment far too weak
Published: August 24th, 2013 at 12:39 am ET
By ENENews
Email Article Email Article
12 comments
Like ENENews on Facebook
Follow ENENews on Twitter
Subscribe to the ENENews RSS Feed
Sign up for daily email updates
Related Posts
Asahi: Japan officially in “state of nuclear emergency” still — Clearly shows Fukushima disaster on going — Crisis far from over… gov’t far too late, commitment far too weak August 17, 2013
Japan Official: ‘State of emergency’ now at Fukushima nuclear plant — ‘High possibility’ barrier is breached August 5, 2013
Fukushima Governor: This is a national emergency — Massive radioactive leak causes top officials to hold emergency meeting — Tepco: Leakage believed to be continuing Tuesday August 20, 2013
Watch: Japan Officials Issue Fukushima Radioactivity Alert — “The radioactive discharge is out of control” — Contamination seeping into ocean is an emergency (VIDEO) August 5, 2013
Vice Governor: “Emergency situation” at Fukushima; Tepco has increased the risk of further leaks; Gov’t needs to take over — NHK: Officials make “emergency visit” to damaged nuclear plant (VIDEOS) August 6, 2013
August 24th, 2013 | Category: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
Gundersen: Ocean already contaminated from deluge of Fukushima toxic water — Will stop eating fish from west coast — Cesium at 1,000% normal levels in middle of Pacific »
12 comments to Lawmaker: Declare ‘State of Emergency’ right away and intervene at Fukushima — Japan Professor: Issue S.O.S. now, it’s really an emergency… Gov’t is utterly lost, international help is needed
J.
August 24, 2013 at 12:57 am Log in to Reply
I think a global "Manhattan Project" was needed from day one, and should be set up immediately. No option should be off the table, including using one NPP from Fukushima DaiNi to power a project to turn the DaiIchi site to permafrost.
Go way beyond the ice wall barrier proposal: Freeze as much of the site as possible and keep it frozen for as long a necessary. That would stabilize the ground and stop subsidence, reducing risk of fuel pool collapse during another — inevitable — earth quake.
This all assumes the coriums are not deep beneath the site, in which case all bets are off. If that's the reality, we should be told; the truth cannot be suppressed any longer.
If this proposal from a layman is naive and readily dismissed, fine; let's have another, better one, fast. There are perhaps a half-dozen from better-qualified persons. We need an authorized group to pick the best idea and the power to implement it ASAP, with strict oversight, remorseless financial accounting, ruthless accountability for all who delay implementation.
Report Comment
We Not They Finally
August 24, 2013 at 1:31 am Log in to Reply
The coriums have been sinking for 2-1/2 years and the plant was sitting on an aquifer on the first place! It's GOOD that people are contributing suggestions. It's just daunting. And who gets to be in charge? The Japanese are insanely arrogant, and the international bodies (IAEA, WHO, UNSCEAR) are notoriously corrupt. The U.S. SHOULD have been taking the lead, but instead this Admin has become enablers. The U.S. food supply is totally unprotected and the so-called "safe" radiation limits have been moved sky high.
"Strict oversight, remorseless financial accounting and ruthless accountability" seem to be something the wealthier nations of the world cannot handle in ANY arena these days, much less in the service of the public good.
By the way (and I'm sure it was inadvertent), maybe you meant to say "Marshall Plan" instead of "Manhattan Project"? Most of us (probably you too) wish that the Manhattan Project never happened. The Japanese were NOT going to keep fighting forever. Now we are just living with Pandora's Box at the gates of Hell.
Report Comment
MichaelV MichaelV
August 24, 2013 at 12:59 am Log in to Reply
There should be a forced intervention by the major global nuclear players…. US..RUSSIA… FRA…G..BRITAIN.. Etc..
Report Comment
obewanspeaks obewanspeaks
August 24, 2013 at 1:08 am Log in to Reply
Pretty sure all those nations mentioned above are broke…
Report Comment
We Not They Finally
August 24, 2013 at 1:20 am Log in to Reply
"Broke"? Yes, there will be an economic collapse over this, but not yet. The above nations are basking in money compared to most other nations. Problem is more corruption than it is lack of money. And the international cabal just centralizes the corruption.
At the moment, ANY intervention is preferable to none. That will at least ACKNOWLEDGE THE MAGNITUDE OF THE PROBLEM.
Report Comment
21stCentury
August 24, 2013 at 1:54 am Log in to Reply
It's time for Environmental Nuclear Eradication Network Enterprises Worldwide Systems Inc. to take the initiative !!
J. at the top of this page suggested using another nukeplant to power the ice-wall.. but I think a LNG-tanker will do just as good of job.
The LNG is already -260F cold-stuff, and it can be shot straight into the freezerpipes then regasified for non-nukepower.
USA should mobilize our westcoast contractors to help build more seawall breakwaters.. this is EXTREMELY important to do IMMEDIATELY, just as important as the ice-wall and more, because it will stop more tsunami's and stop further water flow before it hits treatment plants positioned on the breakwaters.
Report Comment
obewanspeaks obewanspeaks
August 24, 2013 at 2:13 am Log in to Reply
Yes, of course! We can mobilize and be on site within 24 hours! WE will kick this thing in the ass!
You need to get the online application process going and $10.50 per hour works for me!
Of course everyone will have to pay their own way over there and then don't forget these are only part time positions. Then we will not have to pay for their medical treatments and the needed stem cell transplants. Plus, I am pretty sure we can have them clock in and out in 10 minute increments etc. due to the extremely high levels of radiation found near the cores.
Now what do you think we should charge for our radiated food and room n board?
We might as well spend the wad!
Report Comment
21stCentury
August 24, 2013 at 2:23 am Log in to Reply
We should stop the boat at Khabarovsk on the Amur first…
…they sell Russian VODKA there for 50cents a gallon.
Report Comment
MichaelV MichaelV
August 24, 2013 at 1:38 am Log in to Reply
I've been using epsom salts, Mg, in the bath; will add NA; then, Fe. I & K from herbals.
Dr. Parker was right… it's a shorthand!!
Report Comment
razzz razzz
August 24, 2013 at 3:19 am Log in to Reply
The IAEA says no one has died because of nuclear power generation. With that type of midget mentality, nothing will get done at Daiichi.
Ever since Japan surrendered, they are a satellite country of the US. The US has no intention of ruining the nuclear industry by highlighting Daiichi esp. the nuclear waste in 100+ spent fuel pool dotting the land here and there.
Any good fix for Daiichi is going to cost tons of money. First some person has to come forward to rally the cause. Until then…Nothing to see here, move along.
Report Comment
J.
August 24, 2013 at 3:20 am Log in to Reply
By the way (and I'm sure it was inadvertent), maybe you meant to say "Marshall Plan" instead of "Manhattan Project"? Most of us (probably you too) wish that the Manhattan Project never happened."
I appreciate your point, and I think both the Plan and the P
Resultat (
svenska) 1:
[Kopia]Kopieras!
Home
mer
plats
enenews.com - energi news
Gundersen: ocean redan förorenat från störtflod av Fukushima giftigt vatten - ska sluta äta fisk från västkusten - cesium på 1,000% normala nivåer i mitten av Stilla havet »
lawmaker : declare "undantagstillstånd" genast och ingripa vid Fukushima - Japan Professor: Frågan SOS nu, det är verkligen en nödsituation ... gov't helt förlorad,internationell hjälp behövs
publicerad: August 24th, 2013 12:39 et
av enenews
e artikeln email artikeln
12 kommentarer
new york tider 23 augusti 2013: oppositionens lagstiftare här har krävt att [premiärminister Shinzo ] abe stanna hemma och utlysa undantagstillstånd. "Den nukleära krisen är verklig och pågående, men regeringen fortsätter att titta åt andra hållet,"Sade yoshiko kira av oppositionen japan kommunistiska parti, som gjort betydande vinster i parlamentsvalet förra månaden. "Regeringen borde utlysa undantagstillstånd just nu, och ingripa för att stoppa utflödet av förorenat vatten," ms. kira sade vid en anti-kärnvapen rally utanför mr. Abes kontor i Tokyo. mr. abe fortfarande populär,och det är osäkert hur stor skuld krisen på Fukushima anläggningen blir för honom. men det har blivit allt tydligare att de senaste problemen kan vara för stor för anläggningens operatör, det Tokyo Electric Power Company, eller TEPCO, att hantera
Radio Free Europe, aug 24, 2013:. Komei Hosokawa, professor i miljö sociologi vid Kyoto Seika University i Japan,säger att det internationella biståndet kommer att behövas för att hantera de växande problem. "TEPCO inte har arbetat mycket [väl] för att hantera situationen, och den japanska regeringen är typ av helt förlorad", säger han. "Regeringen just nu är mycket tveksamma till att utfärda ett SOS, men jag tycker att vi borde. det är verkligen en nödsituation pågår "
se även:. Asahi:japan officiellt i "state of nuclear nödläge" fortfarande - visar tydligt Fukushimakatastrofen på att gå - krisen långt ifrån över ... gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag
publicerad: August 24th, 2013 12:39 et
av enenews
e artikeln email artikeln
12 kommentarer
som enenews på facebook
följ enenews på twitter
prenumerera den enenews rss feed
registrera dig för dagliga uppdateringar via e
relaterade inlägg
Asahi: japan officiellt i "state of nuclear nödläge" fortfarande - visar tydligt Fukushimakatastrofen på att gå - krisen långt ifrån över ... gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag 17 augusti 2013
japan tjänsteman: "state undantagstillstånd "nu på Fukushima kärnkraftverk -" är stor möjlighet "barriär brutit Augusti 5, 2013
fukushima guvernör:Detta är ett nationellt nödläge - massiv radioaktiv läcka orsakar topptjänstemän att hålla krismöte - TEPCO: läckaget tros vara fortsatt tisdag 20 augusti 2013
titta: japan tjänstemän frågan fukushima radioaktivitet varning - "den radioaktiva utsläpp är utom kontroll" - kontamination sipprar in havet är en nödsituation (video) 5 augusti 2013
vice guvernör:"Nödsituation" i Fukushima, TEPCO har ökat risken för ytterligare läckage, gov't behöver ta över - NHK: tjänstemän gör "akut besök" till skadade kärnkraftverk (video) 6 aug 2013
24 aug 2013 | Kategori: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
Gundersen:ocean förorenad redan från störtflod av Fukushima giftigt vatten - ska sluta äta fisk från västkusten - cesium på 1,000% normala nivåer i mitten av Stilla havet »
12 kommentarer till lagstiftare: declare" undantagstillstånd "genast och ingripa vid Fukushima - Japan professor : frågan SOS nu, det är verkligen en nödsituation ... gov't helt förlorad, är internationell hjälp behövs
j..
24 augusti2013 00:57 logga in för att svara
Jag tror att en global "Manhattan Project" behövdes från dag ett, och bör inrättas omgående. inget alternativ bör vara utanför tabellen, däribland genom att använda någon NPP från Fukushima Daini att driva ett projekt för att vända Daiichi platsen till permafrost
går långt utöver isen väggen barriären förslag.:frysa så mycket av platsen som möjligt och hålla den fryst så länge ett behov. som skulle stabilisera marken och stoppa sättningar, vilket minskar risken för bränsle pool kollaps under en annan - oundvikligt - earth quake
allt detta förutsätter att coriums är inte djupt under platsen, i vilket fall alla satsningar är avstängd.. Om det är verkligheten, borde vi få veta,. sanningen inte kan undertryckas längre
Om detta förslag från en lekman är naiv och lätt avfärdas, fine, låt oss ha en annan, bättre, snabbt. det finns kanske ett halvdussin från mer kvalificerade personer. Vi behöver en auktoriserad grupp att plocka den bästa idén och kraften att genomföra det asap, med noggrann tillsyn och skoningslös redovisning, hänsynslös ansvar för alla som försena genomförandet.
rapport kommentar
vi inte de slutligen
24 Aug 2013 kl 01:31 logga in för att svara
de coriums har sjunkit i 2-1/2 år och fabriken satt på en akvifer på första plats! det är bra att människor bidrar förslag. det är bara skrämmande. och vem som får vara ansvarig? Japanerna är vansinnigt arroganta och de internationella organen (IAEA, som, UNSCEAR) är notoriskt korrupta. USAborde ha tagit ledningen, men i stället denna admin har blivit möjliggörare. USA livsmedelsförsörjningen är helt oskyddad och de så kallade "säkra" strålning gränser har flyttats skyhögt.
"strikt tillsyn och skoningslös redovisning och hänsynslös ansvarsskyldighet" verkar vara något som de rika länderna i världen kan inte hantera i någon arena dessa dagar,mycket mindre i allmänhetens tjänst goda.
förresten (och jag är säker på att det var oavsiktligt), kanske du menade "Marshallplan" istället för "Manhattan Project"? de flesta av oss (förmodligen du också) önskar att manhattan projektet aldrig hänt. japanerna inte kommer att fortsätta kämpa för evigt. Nu är vi bara lever med Pandoras ask vid helvetets portar.
rapport kommentar
michaelv michaelv
24 augusti 2013 kl 00:59 logga in för att svara
det bör finnas en påtvingad ingripande från de stora globala nukleära aktörer .... us .. ryssland ... fra ... g .. Britain .. osv.
rapport kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
24 augusti 2013 kl 01:08 logga in för att svara
ganska säker alla de nationer som nämns ovan är pank ...
rapport kommentar
vi inte de slutligen
24 augusti , 2013 at 1:20 logga in för att svara
"Bröt"? Ja, kommer det att finnas en ekonomisk kollaps över detta, men inte ännu. ovanstående nationer Sola i pengar jämfört med de flesta andra nationer. Problemet är mer korruption än det är brist på pengar. och internationell kabal centraliserar bara korruption.
just nu, är alla ingrepp att föredra framför ingen. som åtminstone erkänner omfattningen av problemet.
rapport kommentar
21stCentury
24 Augusti 2013 kl 01:54 logga in för att svara
är det dags för miljön kärnkraft utrotning nätverk företag över hela världen system inkl. att ta initiativet!
j. överst på denna sida föreslog att använda en annan nukeplant att driva is-väggen .. men jag tror att en LNG-tankfartyg kommer att göra lika bra på jobbet.
LNG är redan-260f kall-grejer,och det kan skjutas rakt in i freezerpipes sedan regasified för icke-nukepower.
usa bör mobilisera våra westcoast entreprenörer att hjälpa till att bygga fler seawall vågbrytare .. Detta är oerhört viktigt att göra omedelbart, lika viktigt som is-väggen och mer, eftersom det kommer att sluta mer tsunamins och stoppa ytterligare vattenflödet innan den träffar reningsverk placerade på vågbrytarna.
Rapportera kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
24 Augusti 2013 kl 02:13 logga in för att svara
Ja, självklart! vi kan mobilisera och vara på plats inom 24 timmar! Vi kommer att sparka denna sak i röven!
du behöver för att få din ansökan, gå och $ 10,50 per timme fungerar för mig!
naturligtvis alla måste betala sin egen väg dit och glöm inte dessa är bara deltid positioner. kommer vi inte att behöva betala för sina medicinska behandlingar och de behövs stamcellstransplantationer. plus, jag är ganska säker på att vi kan ha dem stämpla in och ut i 10 minuters steg etc. på grund av de extremt höga nivåer av strålning hittades nära kärnorna.
nu vad tror du att vi ska ta betalt för våra utstrålade mat och rum n ombord?
vi kan lika gärna tillbringa tuss!
rapport kommentar
21stCentury
24 Augusti 2013 kl 02:23 logga in för att svara
Vi bör stoppa båten vid Khabarovsk på Amur först ...
... de säljer rysk vodka där för 50cents en gallon.
rapport kommentar
michaelv michaelv
24 augusti 2013 kl 01:38 logga in för att svara
Jag har använt epsomsalt, mg, i badet, kommer att lägga na, då, fe. Jag & k från ört.
dr. Parker var rätt ... det är en förkortning!
rapport kommentar
razzz razzz
24 aug 2013 kl 03:19 logga in för att svara
IAEA säger att ingen har dött på grund av kärnkraften. med denna typ av midget mentalitet, kommer ingenting bli gjort på Daiichi.
alltsedan japan kapitulerade,de är en satellit land av oss. usa har inte för avsikt att förstöra kärnkraftsindustrin genom att markera Daiichi esp. kärnavfall i 100 bränslebassängen utspridda marken här och där.
någon bra fix för Daiichi kommer att kosta massor av pengar. först någon person har att komma fram för att samla orsaken. tills dess ... inget att se här, röra sig längs.
rapport kommentar
j..
24 augusti2013 03:20 Logga in för att svara
förresten (och jag är säker på att det var oavsiktligt), kanske du menade "Marshallplan" istället för "Manhattan Project"? de flesta av oss (förmodligen du också) önskar att manhattan projektet aldrig hänt. "
Jag uppskattar din poäng, och jag tror att både planen och p
Omsätts, vänta..
Resultat (
svenska) 2:
[Kopia]Kopieras!
Hem
mer
Location
ENENews.com – energi nyheter
Gundersen: Ocean redan förorenat från störtflod av Fukushima giftigt vatten — kommer sluta äta fisk från västkusten – Cesium på 1000% normala nivåer i mitten av Stilla havet»
lagstiftare: deklarera "Tillstånd av akut" direkt och ingripa vid Fukushima — Japan Professor: fråga S.O.S. nu, är det verkligen en nödsituation... Gov't är helt förlorad, internationell hjälp behövs
Publicerad: 24 augusti, 2013 kl 12:39 am ET
av ENENews
e-e-post artikel
12 kommentarer
New York Times, den 23 augusti, 2013: Opposition lagstiftare här har krävt att [premiärminister Shinzo] Abe stanna hem och förklara undantagstillstånd. "Kärnvapenkrisen är verklig och pågående, men regeringen fortsätter att titta åt andra hållet,"sa Yoshiko Kira oppositionens Japan kommunistiska partiet, som gjorde stora vinster i riksdagsvalet förra månaden."Regeringen bör deklarera undantagstillstånd just nu, och ingripa för att stoppa utflödet av förorenat vatten, sade Ms. Kira på en mot kärnkraft rally utanför Mr Abes kontor i Tokyo. Mr Abe är fortfarande populära, och det är osäkert hur stor en skuld krisen i Fukushima-anläggningen kommer att bli för honom. Men det har blivit allt tydligare att de senaste problem kan vara för stor för anläggningens operatör, Tokyo Electric Power Company eller Tepco, till handtag.
Radio Free Europe, den 24 augusti, 2013: Komei Hosokawa, professor i miljösociologi Kyoto Seika University i Japan, säger att internationellt bistånd behövs för att ta itu med frågorna som montering. "TEPCO har inte arbetat mycket [väl] att hantera situationen, och den japanska regeringen är slags helt förlorad," säger han. "Regeringen just nu är mycket ovilliga att utfärda ett SOS, men jag tycker vi ska. Det är verkligen en akut händer."
Se även: Asahi: Japan officiellt i "tillstånd av nukleär nödsituation" fortfarande--visar tydligt Fukushima katastrof på gå--kris långt ifrån över... gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag
Publicerad: 24 augusti, 2013 kl 12:39 am ET
av ENENews
e-e-post artikel
12 kommentarer
som ENENews på Facebook
följa ENENews på Twitter
abonnera till ENENews RSS utfodring
registrera dagligen e-uppdateringar
Relaterade inlägg
Asahi: Japan officiellt i "undantagstillståndet kärnkraft" fortfarande — visar tydligt Fukushima katastrof på gå – krisen långt ifrån över... gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag 17 augusti 2013
Japan officiella: 'Undantagstillstånd' nu vid Fukushima kärnkraftverk – "Hög möjlighet" hinder bryts den 5 augusti, 2013
Fukushima guvernör: Detta är en nationell nödsituation – massiva radioaktivt läckage orsakar topptjänstemän att hålla krismöte — Tepco: läckage tros fortsätta tisdag 20 augusti, 2013
Watch: Japan tjänstemän frågan Fukushima radioaktivitet Alert – "radioaktivt utsläpp är utom kontroll" — kontaminering sipprar in ocean är en nödsituation (VIDEO) den 5 augusti, 2013
Vice guvernör: "Nöd situation" på Fukushima; TEPCO har ökat risken för ytterligare läckor; Gov't måste ta – NHK: tjänstemännen göra "akuta besök" till skadade kärnkraftverk (videor) den 6 augusti, 2013
den 24 augusti, 2013 | Kategori: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
Gundersen: Ocean redan förorenat från störtflod av Fukushima giftigt vatten — kommer att sluta äta fisk från västkusten — Cesium på 1000% normala nivåer i mitten av Stilla havet»
12 kommentarer till lagstiftare: deklarera "Tillstånd av akut" direkt och ingripa vid Fukushima — Japan Professor: frågan S.O.S. nu, är det verkligen en nödsituation... Gov't är helt vilse, internationell hjälp behövs
J.
24 augusti 2013 kl 12:57 logga in för att svara
jag tror en global "Manhattan Project" behövdes från dag ett, och bör ställas in omedelbart. Inget alternativ bör vara på bordet, inklusive använder en NPP från Fukushima DaiNi för att driva ett projekt om du vill aktivera webbplatsen DaiIchi att permafrosten.
går långt utöver is väggen barriär förslaget: Frysa så mycket av webbplatsen som möjligt och hålla den frysta för så länge ett nödvändigt. Som skulle stabilisera den marken och stoppa sättningar, minskar risken för bränsle pool kollaps under en annan – oundvikligt – earth quake.
allt detta utgår från coriums inte är djupt under webbplatsen, varvid alla satsningar är avstängd. Om det är verkligheten, vi bör få veta; sanningen inte kan undertryckas längre.
Om detta förslag från en lekman är naivt och lätt avfärdas, fina; Låt oss ha en annan, bättre en, snabbt. Det finns kanske ett halvdussin från bättre kvalificerade personer. Vi behöver en godkänd grupp att välja den bästa idén och kraften att genomföra det ASAP, med strikt tillsyn, obevekliga affärsredovisning, hänsynslösa ansvarsskyldighet för alla som försenar genomförandet.
rapport kommentar
Vi inte de slutligen
24 augusti, 2013 kl 1:31 logga in att svara
i coriums har sjunkande 2-1/2 år och anläggningen var satt på en akvifär på första plats! Det är bra att människor bidrar förslag. Det är bara skrämmande. Och vem som får vara ansvarig? Japanska är vansinnigt arrogant, och de internationella organen (IAEA, WHO, UNSCEAR) är notoriskt korrupta. USA BÖR ha varit i täten, men istället detta Admin har blivit möjliggörare. Den amerikanska livsmedelsförsörjningen är helt oskyddad och den så kallade "säkra" strålning gränser har varit flyttade himlen hög.
"sträng tillsyn, obevekliga affärsredovisning och hänsynslösa ansvar" verkar vara något rikare nationer i världen inte kan hantera i någon arena dessa dagar, mycket mindre i tjänst i den offentliga bra.
förresten (och jag är säker på att det var oavsiktlig), kanske du menade att säga "Marshall Plan" istället för "Manhattan Project"? De flesta av oss (förmodligen du alltför) önskan att Manhattanprojektet aldrig hänt. Japanska inte kommer att fortsätta kämpa för evigt. Nu lever vi bara med Pandoras ask vid portarna till helvetet.
rapport kommentar
MichaelV MichaelV
24 Augusti, 2013 kl 12:59 logga in för att svara
det bör finnas ett påtvingat ingrepp av stora globala nukleära spelare... OSS...Ryssland... FRA...G..STORBRITANNIEN... Osv...
Anmäl kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
24 augusti, 2013 kl 1: logga in till svar
ganska säker på att alla de nationer som nämns ovan är pank...
rapport kommentar
vi inte de slutligen
24 augusti, 2013 kl 1:20 logga in på svar
"Bröt"? Ja, det blir en ekonomisk kollaps, men inte ännu. Nationernas ovan basking i pengar jämfört med de flesta andra nationer. Problemet är mer korruption än det är brist på pengar. Och den internationella kabalen bara centraliserar den korruption.
just nu, alla ingrepp är att föredra till ingen. Som åtminstone kommer att erkänna omfattningen av problemet.
rapport kommentar
21stCentury
24 augusti, 2013 kl 1:54 logga in för att svara
det är dags för Environmental Nuclear utrotning nätverk företag över hela världen Systems Inc. att ta initiativet!
Föreslog J. överst på den här sidan använder en annan nukeplant för att driva is-väggen... men jag tror att ett LNG-tankfartyg kommer att göra lika bra i jobb.
den LNG är redan - 260F kall-grejer, och det kan sköt rakt in i freezerpipes sedan regasified för icke-nukepower.
USA bör mobilisera våra westcoast entreprenörer för att bygga mer pir vågbrytare. Detta är oerhört viktigt att göra omedelbart, lika viktigt som ice-väggen och mer, eftersom det kommer att sluta mer tsunamins och stoppa ytterligare vattenflödet innan det träffar reningsverk placerad på vågbrytarna.
Anmäl kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
den 24 augusti, 2013 kl 2:13 logga in svar
ja, naturligtvis! Vi kan mobilisera och vara på plats inom 24 timmar! Vi kommer att sparka denna sak i röven!
du behöver att få processen att gå online-ansökan och $10,50 per timme fungerar för mig!
Naturligtvis alla måste betala sin egen väg där och då glöm inte dessa är endast deltid positioner. Då kommer vi inte behöva betala för sina medicinska behandlingar och de nödvändiga stamceller transplantationerna. Plus, jag är ganska säker på att vi kan ha dem stämpla in och ut i steg om 10 minuter osv på grund av de extremt höga nivåerna av strålning Funna nära borrkärnorna.
Nu vad tycker du vi ska ladda våra utstrålade mat och rum n styrelsen?
vi kan också spendera wad!
rapport kommentar
21stCentury
24 augusti, 2013 kl 2:23 logga in för att svara
vi ska stoppa båten på Khabarovsk på Amuren först...
.. de säljer ryska VODKA det för 50cents en gallon.
rapport kommentar
MichaelV MichaelV
24 augusti2013 kl 1:38 logga in för att svara
Jag har använt EPSOMSALT, Mg, i badet; kommer att lägga till NA; sedan, Fe. Jag & K från herbals.
Dr Parker var rätt... det är en förkortning!
Anmäl kommentar
razzz razzz
24 augusti, 2013 kl 3:19 logga in för att svara
den IAEA säger ingen har dött på grund av kärnkraftsproduktionen. Med den typen av dvärg mentalitet, ingenting kommer att få gjort på Daiichi.
ända sedan Japan kapitulerat, de är en satellit land i USA. USA har inte för avsikt att förstöra kärnkraftsindustrin genom att belysa Daiichi esp. kärnavfallet i 100 kärnbränslet pool utspridda över jorden här och där.
någon bra fix för Daiichi kommer att kosta massor av pengar. Först har några person kommit fram till rally orsaken. Tills dess...Inget att se här, flytta längs.
rapport kommentar
J.
24 augusti 2013 kl 3:20 logga in på svar
förresten (och jag är säker på att det var oavsiktlig), kanske du menade att säga "Marshall Plan" istället för "Manhattan Project"? De flesta av oss (förmodligen du alltför) önskan att Manhattanprojektet aldrig hänt. "Jag uppskattar
din punkt, och jag tror både planen och P
Omsätts, vänta..
Resultat (
svenska) 3:
[Kopia]Kopieras!
Hem
mer
plats
ENENews.com - Energi Nyheter
Gundersen: Ocean redan smittade från välla i Fukushima giftigt vatten - kommer att sluta äta fisk från västkusten - Cesium på 1.000 % normala nivåer i mitten av Stilla havet "
upprätthållare: deklarera "undantagstillstånd" direkt och ingripa vid Fukushima, Japan Professor: Fråga S. O. S. nu, den är verkligen en nödsituation… Gov't är helt förlorat.Internationell hjälp behövs
Publicerad: augusti 24th, 2013 på 00:39 ET
genom ENENews
e-Artikel e-Artikel
12 kommentarer
New York Times, 23 augusti 2013: oppositionen lagstiftare här har krävt att [premiärminister Shinzo Abe] hemma och införa undantagstillstånd. "Kärnvapenkrisen är verkliga och pågående, men ändå fortsätter regeringen att titta åt andra hållet." Sade Yoshiko Kira i opposition Japans kommunistparti, som gjort betydande framsteg i parlamentsvalet förra månaden. "Regeringen bör införa undantagstillstånd nu och ingripa för att stoppa utflödet av förorenat vatten", sade Kira vid anti-kärnvapen rally utanför Mr. Abe's kontor i Tokyo. Mr. Abe är fortfarande populära.Och det är osäkert hur stort ansvar den kris i Fukushima anläggningen kommer att bli för honom. Men det har blivit allt mer uppenbart att den senaste problem kan vara för stor för anläggningens operatör, Tokyo Electric Power Company, eller har Tepco, att hantera.
Radio Free Europe, 24 Aug. , 2013: Komei Hosokawa, professor i miljö sociologi i Kyoto Seika University i Japan.Säger att internationell hjälp kommer att behövas för att ta itu med frågor. "HAR TEPCO inte arbetat mycket [väl] att hantera situationen, och den japanska regeringen något fullständigt förlorad," säger han. "Regeringen just nu är mycket ovilliga att utfärda ett SOS, men jag tycker att vi borde. Det är verkligen en nödsituation kommer på. "
Se även: Asahi:Japan officiellt i "nukleära nödsituationer" fortfarande -- visar tydligt Fukushima katastrof på att gå -- krisen långt ifrån över ... gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag
Publicerad: augusti 24th, 2013 på 00:39 ET
genom ENENews
e-Artikel e-Artikel
12 kommentarer
gillar ENENews på Facebook
Följ ENENews på Twitter
Prenumerera på ENENews RSS Feed
Anmäl dig för dagliga uppdateringar via e-post
Relaterade inlägg
Asahi: Japan officiellt "nukleära nödsituationer" fortfarande - visar tydligt Fukushima katastrof i går - Krisen långt ifrån över… gov't alldeles för sent, engagemang alltför svag 17 augusti, 2013
Japan officiella: "undantagstillstånd" nu i Fukushima kärnkraftverk - 'hög risk' barriär bryts 5 augusti, 2013
Fukushima Governor:Detta är en nationell nödsituation - Massiv radioaktivt läckage orsakar höga tjänstemän att hålla krismöte - har Tepco: Läckaget tros vara fortsatt tisdag 20 augusti, 2013
Titta: Japan tjänstemän frågan Fukushima radioaktivitet varnar - "De radioaktiva utsläpp är under kontroll" - föroreningar tränger in i oceanen är en nödsituation (VIDEO) 5 augusti, 2013
vice riksbankschef."Nödsituation" vid Fukushima, har Tepco ökade risken för ytterligare läckage; Gov't måste ta över - NHK: tjänstemän göra "akuta besök" skadade kärnkraftverk (videor) 6 augusti, 2013
augusti 24th, 2013 | Kategori: % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid Fukushima, Japan (Fukushima)
Gundersen:Ocean redan smittade från välla i Fukushima giftigt vatten - kommer att sluta äta fisk från västkusten - Cesium på 1.000 % normala nivåer i mitten av Stilla havet "
12 kommentarer till upprätthållare: deklarera "undantagstillstånd" direkt och ingripa vid Fukushima, Japan Professor: Fråga S. O. S. nu, den är verkligen en nödsituation… Gov't är helt förlorad, internationell hjälp behövs
J
24 augusti,2013 00:57 Logga in för att svar
jag tror att ett globalt "Manhattan Project" behövdes från dag ett, och bör omedelbart. Ingen alternativ ska vara av den tabell, inklusive med ett kärnkraftverk från Fukushima DaiNi till ett projekt att starta % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid ort permafrost.
går vägen utanför isen vägg barriär förslag:Frysa så mycket som möjligt och se till att det frysta så länge ett behov. Det skulle stabilisera marken och stoppa sättningar, vilket minskar risken för bränsle poolen kollapsar under en annan - ofrånkomligt - earth quake.
allt detta förutsätter att coriums är inte djup nedanför tomten, i vilket fall alla satsningar är avstängd. Om det är den verkligheten vi måste höra, sanningen kan inte längre negligeras.
Om detta förslag från en lekman är naiva och lätt avfärdas, fine, låt oss ha en annan, bättre, snabbare. Kanske finns det ett halvt dussin från mer kvalificerade personer. Vi behöver en auktoriserad grupp att plocka de bästa idén och kraften att genomföra det ASAP, med strikt tillsyn, obevekliga ekonomiska redovisning, hänsynslösa ansvar för alla som fördröja genomförandet.
Rapportera Kommentar
Vi inte de slutligen
24 augusti, 2013 01:31 Logga in för att svar
coriums har varit sjunkande under 2-1/2 år och anläggningen satt på en akvifer på första plats! Det är bra att människor bidrar förslag. Det är bara skrämmande. Och vem som får vara med? Japanerna är sjukt arrogant, och internationella organ (IAEA, WHO, UNSCEAR) är som bekant skadad. U.S.Borde ha tagit ledningen, men i stället denna Admin har blivit möjliggörare. USA:s livsmedelsbistånd är helt oskyddad och den så kallade "säkra" strålning gränser har flyttats sky high.
"strikt tillsyn, obevekliga ekonomiska redovisning och hänsynslösa ansvarsskyldighet" verkar vara något som de mer välbärgade länderna i världen kan inte hantera någon arenan dessa dagar.Mycket mindre i den offentliga servicen bra.
av vägen (och jag är säker på att det var oavsiktligt), du kanske menar "Marshallplan" istället för "Manhattan Project"? De flesta av oss (antagligen du också) önskar att Manhattan projektet aldrig hänt. Japanerna hade inte kommer att fortsätta kämpa för alltid. Nu är vi bara leva med Pandoras ask vid portarna till helvetet.
Rapportera Kommentar
MichaelV MichaelV
24 Augusti, 2013 på 00:59 Logga in för att svar
ska det vara en tvingad insats från de stora globala nukleära spelare…. OSS..RYSSLAND… FRA… G. .STORBRITANNIEN.. Etc..
Rapportera Kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
24 augusti, 2013 01:08 Logga in för att svar
ganska säker alla de nationer som nämns ovan är bröt…
Rapportera Kommentar
vi inte de slutligen
24 augusti, 2013 01:20 Logga in för att svara
"Bröt"? Ja, det kommer att bli en ekonomisk kollaps, men inte ännu. Ovanstående folk badar i pengar jämfört med de flesta andra nationer. Problemet är mer korruption än det är brist på pengar. Och den internationella cabal just centraliserar korruption.
just nu, ALLA inlägg är att föredra framför ingen. Att åtminstone erkänna problemets omfattning.
Rapportera Kommentar
21Iordningställa
24 augusti, 2013 01:54 Logga in för att svar
Det är dags för miljö Kärnkraft utrotning nätverk företag över hela världen Systems Inc. för att ta initiativet!!
J. överst på denna sida föreslog att en annan nukeplant till power is-väggen.. men jag tror att ett LNG-tankfartyg kommer att göra lika bra på jobb.
LNG är redan -260F kall-stuff,Och den kan skjutas rakt in i freezerpipes sedan regasified för icke-nukepower.
USA borde mobilisera våra westcoast entreprenörer för att hjälpa till att bygga upp mer seawall vågbrytare.. det är mycket viktigt att göra direkt, lika viktigt som att ice-väggen och mer, eftersom det kommer att stoppa mer tsunami och stoppa ytterligare vatten flöde innan det träffar reningsverk placerad på vågbrytare.
Rapportera Kommentar
obewanspeaks obewanspeaks
24 augusti, 2013 på 02:13 Logga in för att svar
Ja, naturligtvis! Vi kan mobilisera och vara på plats inom 24 timmar! VI kommer att sparka igång något sådant i en åsna!
du behöver för att få den online-ansökan, och $10,50 per timme fungerar för mig!
Naturligtvis kommer att få betala sitt eget sätt över det och sedan inte glömma dessa är bara en del tid. Vi kommer inte att betala för deras medicinska behandlingar och det behövs stamceller transplantationer. Plus, jag är ganska säker på att vi kan ha dem klockan i och ut i 10 minuters intervaller etc. på grund av den extremt höga nivåer av strålning finns i närheten av kärnor.
Nu vad tycker du vi ska ta betalt för våra utstrålade mat och rum n ombord?
så kan vi väl ägna wad!
Rapportera Kommentar
21iordningställa
24 augusti, 2013 på 02:23 Logga in för att svara
vi ska stoppa båten vid Khabarovsk på sibiriska första…
…de säljer rysk VODKA det för 50 cent per liter.
Rapportera Kommentar
MichaelV MichaelV
24 augusti, 2013 01:38 Logga in för att svar
Jag har använt epsom salt, Mg, i badet, kommer att lägga till NA och Fe. JAG & K från växtmaterial.
Dr Parker var rätt… det är en förkortning!!
Rapportera Kommentar
razzz razzz
24 augusti, 2013 03:19 Logga in för att svar
IAEA säger ingen har dött på grund av kärnkraft. Med den typen av mentalitet midget, ingenting blir utfört på % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid.
sedan Japan kapitulerat.De är en satellit-land för oss. USA har inte för avsikt att förstöra den nukleära industrin genom att markera % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid skyddsrättigheter kärnavfallet i 100 använt kärnbränsle pool insistera mark här och där.
bra fix för % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid kommer att kosta massor av pengar. Först en person har att komma till rally. Tills dess…inget att se här, flytta tillsammans.
Rapportera Kommentar
J
24 augusti,2013 03:20 Logga in för att svar
av vägen (och jag är säker på att det var oavsiktligt), du kanske menar "Marshallplan" istället för "Manhattan Project"? De flesta av oss (antagligen du också) önskar att Manhattan projektet aldrig hänt. "
jag uppskattar din punkt, och jag tror att både planen och P
Omsätts, vänta..