Home More LocationENENews.com – Energy News « U.S. Nuclear Insider: Wi översättning - Home More LocationENENews.com – Energy News « U.S. Nuclear Insider: Wi svenska hur man säger

Home More LocationENENews.com – Ene



Home
More
Location

ENENews.com – Energy News
« U.S. Nuclear Insider: Will be challenge to get “what’s left” of Fukushima’s melted fuel — Eventually they want to limit “material in substructure” from escaping (VIDEO)
TV: “Simulation shows ENTIRE Pacific being polluted by radioactive water in just 6 years” after start of Fukushima crisis — “Experts now fear it may become a scary reality” (VIDEO) »
Japan Official: Fukushima contamination “increasingly seen as international problem… lawsuits may be filed overseas” — “Gov’t should take preventive actions based on a worst-case scenario” says S. Korea newspaper

Published: August 31st, 2013 at 11:55 am ET
By ENENews
Email Article Email Article
9 comments

Title: Government under fire for slow response to Fukushima leak
Source: Asahi Shimbun
Date: Aug. 30, 2013

[...] In a meeting at the ruling Liberal Democratic Party headquarters on Aug. 29, party lawmaker Yasuhisa Shiozaki lashed out at the Abe administration [...]

“The issue of radioactive water is increasingly seen as an international problem, and lawsuits may be filed overseas,” said Shiozaki, acting chairman of the LDP Policy Research Council and a former chief Cabinet secretary.

Shiozaki’s anger can be seen as the first explicit criticism of the government from the ruling party since the LDP returned to power in December. [...]

The Chosun Ilbo newspaper said [on August 26], “The South Korean government should take preventive actions based on a worst-case scenario, without relying only on information from the Japanese government and TEPCO.” [...]

See also: Korea Times: Quarter-billion liters of Fukushima contaminated water flowed into Pacific -- Japan cover-up could violate international law -- Hid global issue of environmental concern?

Published: August 31st, 2013 at 11:55 am ET
By ENENews
Email Article Email Article
9 comments

Like ENENews on Facebook
Follow ENENews on Twitter
Subscribe to the ENENews RSS Feed
Sign up for daily email updates

Related Posts

UPI: “Fukushima plant is approaching a worst case scenario” — Top Japan Nuclear Official: “This is what we have been fearing” August 22, 2013
“Ultimate, worst-case scenario” underway at Fukushima? New York Times: Experts suspect intense contamination is seeping out from under melted-down reactors and into Pacific — Will surpass even the leaks from disaster’s early days August 24, 2013
Wall St. Journal: They don’t know where Fukushima’s melted fuel cores are, or in what state — Expert: “It’s important to think of worst-case scenario”… Even greater levels of contamination may be on the way — Plant “built on a river” August 22, 2013
Impossible? Worst-case scenario prompted gov’t to send reinforcement to Fukushima plant — “We could not even announce the fact that we compiled such a simulation” -Top Official January 29, 2012
Reporters repeatedly ask gov’t why it does not consider worst-case scenarios at Unit 4 and get help from foreign experts May 21, 2012

August 31st, 2013 | Category: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
« U.S. Nuclear Insider: Will be challenge to get “what’s left” of Fukushima’s melted fuel — Eventually they want to limit “material in substructure” from escaping (VIDEO)
TV: “Simulation shows ENTIRE Pacific being polluted by radioactive water in just 6 years” after start of Fukushima crisis — “Experts now fear it may become a scary reality” (VIDEO) »
9 comments to Japan Official: Fukushima contamination “increasingly seen as international problem… lawsuits may be filed overseas” — “Gov’t should take preventive actions based on a worst-case scenario” says S. Korea newspaper

ftlt
August 31, 2013 at 12:46 pm Log in to Reply

Of course, it is an international problem.. DING DONG!!!!

All nuclear exporting countries should have stepped forward years ago to have a strike force to deal with FUFU and other nuclear events such as this.. It should have been funded and ready.. Not to be in the age of the Destroyers

The problem is there are no longer countries left in the Corpro-globalist world of today that can do the right thing – they no longer exist as we once knew them…

The governments of most nation states are now fraudulent puppet regimes that are incapable of any meaningful independent or group action that threatens the Oli/Corpotocracy Empire/s agenda/s..

Not to mention they are impedent as all their treasure has been siphoned off by the O&Cs Empire/s over the 40 years and all that is left are bottomless debts – forever to be paid on.. ((This debt is the key driving force the neoliberals use in maintaining control)

Report comment

CodeShutdown CodeShutdown
August 31, 2013 at 12:51 pm Log in to Reply

The neighbor didnt maintain his gas lines, which sprung a leak, that killed his son, and now they face financial ruin. So we sued him because the gas is still leaking, even though our gas lines will undoubtedly break at some point also.

Report comment

CodeShutdown CodeShutdown
August 31, 2013 at 1:07 pm Log in to Reply

All the countries with nuclear planet destroying machines should sue each other. That way there would be so much EXTRA money, we could all go on VACATION! ….hmmm similarly, if all the countries lent each other money, charging usury fees, everyone would get RICH! Take the extra money and put it in derivative accounts and no one in the world would have to WORK! Wall street proves the principle.

Report comment

Wooster
August 31, 2013 at 12:55 pm Log in to Reply

So no we know how Tepco managed to announce cold shutdowns at Fukushima.

They achieved cold shutdown by letting the fuel burn through the reactor containment vessels and through the concrete foor beneath into the soil.

By the time the cold shutdowns were announced the coriums were already 20 meters beneath the reactors.

It's no wonder the temperatures were stable in the reactors, they were largely empty.

Report comment

CodeShutdown CodeShutdown
August 31, 2013 at 1:24 pm Log in to Reply

Yes, at one time you could fool most of the people all the time, and all the people most of the time, but now it doesn't matter because the earth is trashed. Man leached on man and planet, his fetid excretions poisoning everything. Thats man, the self proclaimed top of creation. Sort of like Vladimir Harkonnen in Dune.

Report comment

or-well
August 31, 2013 at 1:36 pm Log in to Reply

The spice must flow!
So they sent Bene Gesserit reps to Japan
A Kennedy as Ambassador, Lady Judge for spin.
Does that make Abe "The Beast" Rabban?
Where is Muad D'ib, when you need him?

Report comment

captndano captndano
August 31, 2013 at 1:19 pm Log in to Reply

If they want to see any damages, best name GE and Westinghouse in the lawsuit/s. Japan and Tepco are broke.

Report comment

CodeShutdown CodeShutdown
August 31, 2013 at 1:35 pm Log in to Reply

“The South Korean government should take preventive actions based on a worst-case scenario" Yes..yes, just in case there is a triple meltdown china syndrome which is uncontrollably contaminating the ocean and atmosphere, Korea should take preventive measures. Lets see, what are the options…evacuate to Mars, cover Korea in a dome, hand out blindfolds and earplugs to the public… buy up all the Japanese saki before its too contaminated and party like theres no tomorrow…what am I missing?

Report comment

kintaman kintaman
August 31, 2013 at 1:50 pm Log in to Reply

My question is how long will it be before Japanese start becoming the victims of discrimination and anger due to Fukushima? When the illnesses start to appear en masse will the people be left to blame? Will Japanese living abroad change their names to Chinese (gasp!) or other asian names to hide their Japanese ancestry out of fear/shame?

If this were to come about we know who to thank…TEPCO and all those responsible for this disaster and subsequent lies. These are the men responsible for the slow motion destruction of Japan and its culture. Why are they not yet arrested and sentenced to life term clean up jobs at Fukushima Daiichi?

Report comment

You must be logged in to post a comment.
« U.S. Nuclear Insider: Will be challenge to get “what’s left” of Fukushima’s melted fuel — Eventually they want to limit “material in substructure” from escaping (VIDEO)
TV: “Simulation shows ENTIRE Pacific being polluted by radioactive water in just 6 years” after start of Fukushima crisis — “Experts now fear it may become a scary reality” (VIDEO) »

Register | Login
To those trying to register: The confirmation email is not being sent to new users. Registration will have to be done manually. Please send:

Your preferred username
Your email so you can receive a password

Either use the contact form here or send an email to enenews@enenews.com. Sorry for the confusion. Hopefully we'll have the problem fixed soon, admin


Enter your email address to receive DAILY UPDATES via email every morning between 7a-9a ET:

TODAY'S MOST VIEWED

BBC website links to report claiming ocean is ‘boiling’ in front of Fukushima Daiichi (PHOTOS) (4,786)
Experts: Fukushima “literally a matter of national security” — “This is becoming rapidly an international issue” — “Something must be failing” as Japan gov’t not dealing with crisis (2,641)
NHK: There was a melt-through so Fukushima fuel is definitely down with the groundwater, and that’s flowing into Pacific — Americans need to watch, it gets international very quickly — May already be at West Coast — No ‘immediate’ risk (VIDEO) (1,730)
TV: “Simulation shows E
0/5000
Från: -
Till: -
Resultat (svenska) 1: [Kopia]
Kopieras!


Home
mer
plats

enenews.com - energi news
«oss kärnkraft insider: blir utmaningen att få "vad som finns kvar" om Fukushima: s smält bränsle - så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" flyr (video)
TV:"Simuleringen visar hela Stillahavsområdet är förorenade av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter starten av Fukushima krisen - "experter fruktar nu att det kan bli en skrämmande verklighet" (video) »
Japan Officiell: fukushima kontamination" alltmer ses som internationellt problem ... stämningar kan lämnas in utomlands "-" gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett worst-case scenario ", säger s.korea tidningen

publicerad: August 31st, 2013 11:55 et
av enenews
e artikeln email artikeln
9 kommentarer

titel: regering under eld för långsamma reaktion på fukushima läcka
källa: Asahi Shimbun
datum: augusti 30, 2013

[...] i ett möte vid det styrande liberala demokratiska partihögkvarteret på augusti 29, surrade parti lagstiftare Yasuhisa Shiozaki ut på abe förvaltningen [...]

"Frågan om radioaktivt vatten alltmer ses som ett internationellt problem, och stämningar kan lämnas in utomlands," säger Shiozaki, tillförordnad ordförande för LDP politiska forskningsråd och en tidigare chef kabinettssekreterare.

Shiozaki vrede kan ses som den första explicit kritik av regeringen från det styrande partiet sedan LDP återvände till makten i december. [...]

Chosun Ilbo tidningen sade [den 26 augusti], "den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett worst-case scenario, utan att förlita sig enbart på uppgifter från den japanska regeringen och TEPCO." [...]

se även : Korea tiderna:kvarts miljard liter Fukushima förorenat vatten runnit in i pacific - japan mörkläggningen skulle kunna bryta mot internationell rätt - HID Global frågan om miljöhänsyn

publicerad: August 31st, 2013 11:55 et
av enenews
e artikeln? e artikeln
9 kommentarer

Gillar enenews på facebook
följ enenews på twitter
prenumerera på enenews rss feed
registrera dig för dagliga uppdateringar via e

relaterade inlägg

UPI: "Fukushima närmar ett worst case scenario" - top japan nukleär tjänsteman: "detta är vad vi har att frukta" aug 22, 2013
"ultimat, worst-case scenario" pågår i Fukushima? New York Times:experter misstänker intensiv föroreningar sipprar ut från under smält-down reaktorer och i Stillahavsområdet - kommer att överträffa även de läckor från katastrofens början 24 augusti 2013
vägg st. journal: de vet inte var fukushima s smält bränsle kärnor, eller i vilket tillstånd - experten:"Det är viktigt att tänka på värsta tänkbara scenario" ... ännu högre nivåer av föroreningar kan vara på väg - växten "byggd på en flod" 22 augusti, 2013
omöjligt? värsta scenariot uppmanas gov't att skicka förstärkning till Fukushima - "vi kunde inte ens tillkännage att vi sammanställt en sådan simulation"-top tjänsteman Jan 29, 2012
reportrar frågar upprepade gånger gov't varför den inte anser värsta scenarierna vid enhet 4 och få hjälp från utländska experter 21 maj, 2012

31 augusti 2013 | Kategori: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
«oss kärnkraft insider: blir utmaningen att få "vad som finns kvar" om Fukushima: s smält bränsle - så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" flyr (video)
TV:"Simuleringen visar hela Stillahavsområdet är förorenade av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter starten av Fukushima krisen - "experter fruktar nu att det kan bli en skrämmande verklighet" (video) »
9 kommentarer till japan tjänsteman:fukushima förorening "alltmer ses som internationellt problem ... stämningar kan lämnas in utomlands" - "gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta tänkbara scenario", säger s. korea tidningen

ftlt
31 augusti 2013 kl 12:46 logga in för att svara

självklart är det ett internationellt problem .. ding dong!!

alla kärntekniska exportländer borde ha klivit fram år sedan att ha en strejk kraft att ta itu med fufu och andra nukleära händelser såsom denna .. Det borde ha finansierats och klar .. inte vara i en ålder av jagarna

problemet är att det inte längre finns länder kvar i corpro-globalistiska världen av idag som kan göra det rätta - de inte längre existerar som vi en gång kände dem ...

regeringarna i de flesta nationalstater är nu bedrägliga marionettregimer som är oförmögna att någon meningsfull oberoende eller grupp handling som hotar Oli / corpotocracy empire / s agenda / s ..

inte tala om att de är impedent som alla deras skatt har sugits bort av o & cs empire / s över 40 år och allt som är kvar är bottenlösa skulder - alltid betalas på ..((Denna skuld är den viktigaste drivkraften nyliberalerna använder för att upprätthålla kontroll)

rapporten kommentar

codeshutdown codeshutdown
31 Aug 2013 kl 12:51 logga in för att svara

grannen inte behålla sina gasledningar, vilket fjädrande en läcka, dödade hans son, och nu står inför ekonomisk ruin. så vi stämde honom eftersom gasen är fortfarande läcker,även om våra gasledningar otvivelaktigt kommer att bryta någon gång också.

rapport kommentar

codeshutdown codeshutdown
31 augusti 2013 kl 13:07 logga in för att svara

alla länder med kärntekniska planet förstör maskiner bör stämma varandra. så det skulle vara så mycket extra pengar, skulle vi alla gå på semester! .... Hmmm Likaså om alla de länder som lånat ut varandra pengar,laddning ocker avgifter, skulle alla bli rik! ta extra pengar och lägga den i derivatinstrument konton och ingen i världen skulle behöva arbeta! wall street bevisar principen.

rapport kommentar

wooster
31 augusti 2013 kl 12:55 logga in för att svara

så ingen vi vet hur TEPCO lyckats tillkännage kalla avstängningar i Fukushima.

de uppnått kall avställning genom att låta bränsleförbrukningen genom kärlen reaktorinneslutningsdelar och genom betongen foor nedanför i marken.

av den tid de kalla driftstopp tillkännagavs de coriums var redan 20 meter under reaktorerna.

Det är inte konstigt att temperaturerna var stabila i reaktorerna, de var i stort sett tomma.

rapport kommentar

codeshutdown codeshutdown
31 augusti2013 13:24 Logga in för att svara

Ja, vid ett tillfälle du kan lura de flesta människor hela tiden, och alla människor för det mesta, men nu spelar det ingen roll eftersom jorden är skrotade. Mannen urlakas på människan och planeten, hans stinkande utsöndringar förgiftning allting. finnas människan, proklamerade själv toppen av skapelsen. ungefär som vladimir harkonnen i dyn.

rapport kommentar

eller-väl
31 augusti2013 01:36 Logga in för att svara

kryddan ska flöda!
Så de skickade bene Gesserit reps till japan
en Kennedy som ambassadör, lady domaren för spinn.
Gör som gör abe "vilddjuret" Rabban?
Där är Muad d'IB, när du behöver honom?

rapport kommentar

captndano captndano
31 aug 2013 kl 01:19 logga in för att svara

om de vill se några skador, bästa namnet GE och Westinghouse i stämning / s..Japan och TEPCO är panka.

rapport kommentar

codeshutdown codeshutdown
31 Augusti 2013 kl 01:35 logga in för att svara

"den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett worst-case scenario" ja .. Ja, ifall det är en trippel härdsmälta Kina syndrom som okontrollerat är förorenar havet och atmosfären, bör korea vidta förebyggande åtgärder. låter se,vad är alternativen ... evakuera till Mars, täcka korea i en kupol, räcka ut ögonbindlar och öronproppar till allmänheten ... köpa upp all den japanska saki innan dess alltför förorenat och festa som theres ingen morgon ... Vad jag saknar?

rapporten kommentar

kintaman kintaman
31 augusti 2013 kl 01:50 logga in för att svara

min fråga är hur länge dröjer det innan japansk start bli offer för diskriminering och ilska på grund av Fukushima? när sjukdomar börjar dyka en masse kommer folket lämnas att skylla? kommer japanese bor utomlands byter namn till kinesiska (gasp!) eller andra asiatiska namn för att dölja sin japansk härkomst av rädsla / skam?

om detta skulle komma om vi vet vem du ska tacka ... TEPCO och alla som ansvarar för denna katastrof och efterföljande lögner. dessa är de män som ansvarar för slow motion förstörelsen av Japan och dess kultur. varför är de ännu inte gripits och dömts till livstidsstraff städa upp jobb på Fukushima Daiichi?

rapport kommentar

Du måste vara inloggad för att skriva en kommentar.
«oss nukleär insider:blir utmaningen att få "vad som finns kvar" om Fukushima: s smält bränsle - så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" flyr (video)
tv: "simuleringen visar hela Stillahavsområdet är förorenade av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter start av Fukushima krisen - "experter fruktar nu att det kan bli en skrämmande verklighet" (video) »

register | login
till dem som försöker att registrera dig:bekräftelsemeddelandet inte skickas till nya användare. registrering måste göras manuellt. skicka:

ditt önskade användarnamn
din e-postadress så att du kan få ett lösenord

antingen använda kontaktformuläret här eller skicka ett mail till enenews@enenews.com. ledsen för förvirringen. förhoppningsvis kommer vi ha problemet löst snart, admin


Ange din e-postadress för att få dagliga uppdateringar via e-post varje morgon mellan 7a-9a et:

dagens mest sedda

BBC webbplats länkar att rapportera hävda havet är "kokar" framför Fukushima Daiichi (bilder) (4786)
experter:Fukushima "bokstavligen en fråga om nationell säkerhet" - "detta blir snabbt en internationell fråga" - "något måste misslyckas" eftersom japan gov't inte hantera krisen (2.641)
NHK: det fanns en smält-genom så fukushima bränsle är definitivt ner med grundvattnet, och det är som flyter in i Stilla havet - Amerikanerna måste titta på,det blir internationellt mycket snabbt - kanske redan ligger på västkusten - ingen "omedelbar risk (video) (1.730)
TV:" simuleringen visar e
Omsätts, vänta..
Resultat (svenska) 2:[Kopia]
Kopieras!
Hem


mer
Location

ENENews.com – energi nyheter
«amerikanska kärnvapen Insider: blir utmaningen att få "vad är vänster" i Fukushima är smält bränsle – så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" från utströmmande (VIDEO)
TV: "Simulering visar hela Stilla havet är förorenad av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter Fukushima-krisen – "Experter nu rädd att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO)»
Japan officiella: Fukushima förorening "ses allt mer som internationella problem... stämningar lämnas utomlands" — "Gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta scenario" säger S. Korea tidning

Publicerad: 31 augusti, 2013 kl 11:55 am ET
av ENENews
e-e-post artikel
9 kommentarer

titel: regeringen under eld för långsam respons till Fukushima läcka
Källa: Asahi Shimbun
datum: den 30 augusti, 2013

[...] I ett möte på härskande liberala demokratiska partiets högkvarter den 29 Aug., part lagstiftaren Yasuhisa Shiozaki for ut på Abe administrationen [...]

"Frågan om radioaktivt vatten ses alltmer som ett internationellt problem, och stämningar lämnas utomlands, säger Shiozaki, tillförordnad ordförande i forskningsrådet LDP politik och en före detta chef kabinett sekreterare.

Shiozakis ilska kan ses som den första explicita kritiken mot regeringen från det styrande partiet sedan LDP återvände till makten i December. [...]

Tidningen Chosun Ilbo sade [26 augusti], "den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta scenario, utan förlitar sig endast på information från japanska regeringen och TEPCO." [...]

Se även: Korea Times: Kvartalet miljarder liter Fukushima förorenat vatten flödade in i Stilla havet - Japan mörkläggning kunde strider mot internationell rätt--Hid global fråga av miljöhänsyn?

Publicerad: 31 augusti, 2013 kl 11:55 am ET
av ENENews
e-e-post artikel
9 kommentarer

som ENENews på Facebook
följa ENENews på Twitter
abonnera till ENENews RSS utfodring
registrera dagligen e-uppdateringar

Relaterade inlägg

UPI: "Fukushima växt närmar sig ett värsta scenario" – Top Japan Nuclear officiella: "Detta är vad vi har fruktade" den 22 augusti, 2013
"Ultimate, värsta tänkbara scenario" pågår på Fukushima? New York Times: Experterna misstänker intensiv kontaminering sipprar ut från under smält ner reaktorer och in i Stilla havet – kommer att överträffa även läckor från katastrofs tidiga dagar den 24 augusti, 2013
Wall St. Journal: de vet inte om Fukushima är smält bränsle kärnor är, eller i vilket skick – Expert: "Det är viktigt att tänka på värsta tänkbara scenario"... Ännu större halter av föroreningar kan vara på väg – plantera "byggd på en flod" den 22 augusti, 2013
omöjligt? Värsta scenariot uppmanas gov't att skicka förstärkning till Fukushima-anläggningen – "Vi kunde inte ens meddela det faktum att vi sammanställt sådana en simulering"-Top officiella 29 januari 2012
Reportrar upprepade gånger be gov't varför det inte överväga värsta scenarier på reaktor 4 och få hjälp från utländska experter 21 maj 2012

den 31 augusti, 2013 | Kategori: Fukushima Daiichi, Japan (Fukushima)
«amerikanska kärnvapen Insider: blir utmaningen att få "vad är vänster" i Fukushima är smält bränsle – så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" från utströmmande (VIDEO)
TV: "Simulering visar hela Stilla havet är förorenad av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter Fukushima-krisen – "Experter nu rädd att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO)»
9 kommentarer till Japan officiella: Fukushima förorening "ses allt mer som internationellt problem... stämningar lämnas utomlands" — "Gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta scenario" säger S. Korea tidning

ftlt
31 augusti 2013 kl 12:46 logga i svar

naturligtvis, det är ett internationellt problem. DING DONG!

Alla kärnvapen exporterande länder bör ha klivit fram år sedan för att ha en strejk kraft för att hantera FUFU och andra nukleära händelser som denna... Det borde ha varit fonderade och redo... Inte för att vara i åldern av jagarna

problemet är det inte längre länder lämnas i Corpro-globalist världen av i dag som kan göra rätt sak – de finns inte längre som vi en gång kände dem...

Regeringarna i de flesta nationalstater är nu bedrägliga marionett regimer som är oförmögna att någon meningsfull oberoende eller åtgärd som hotar de Oli/Corpotocracy Empire/s agenda/s...

Inte för att nämna är de impedent som alla deras skatt har varit sugits bort av den O&Cs Empire/s under de 40 åren och alla som är kvar är bottenlöst skulder – för alltid betalas vid... ((Denna skuld är den drivande kraft nyliberalerna använder att upprätthålla kontroll)

Anmäl kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 kl 12:51 logga in svar

grannen inte behålla sin gasledningar, som sprungit Läck, som dödade sin son, och nu står de inför ekonomisk ruin. Så stämde vi honom eftersom gasen läcker fortfarande, även om våra gasledningar kommer utan tvekan att bryta någon gång också.

Anmäl kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 kl 1:07 logga in att svara

alla länder med kärnvapen planet förstöra maskiner bör stämma varandra. På så sätt skulle det finnas så mycket EXTRA pengar, vi kunde alla gå på semester! .. hmmm på samma sätt, om alla länder lånade varandra pengar, avgifter ränta avgifter, skulle alla få rika! Ta extra pengar och sätta det i derivat konton och ingen i världen skulle ha till arbete! Wall street visar principen.

Anmäl kommentar

Wooster
31 augusti 2013 kl 12:55 loggar in till svar

så nej vi vet hur Tepco lyckats meddela kall avstängningar på Fukushima.

De uppnått kall avstängning genom att låta bränslet bränna genom reaktorns inneslutning fartygen och de konkreta foor under in i jorden.

när de kalla avstängningar tillkännagavs coriums redan var 20 meter under den reaktorer.

det är inte konstigt temperaturerna var stabil i reaktorer, de var i stort sett tomma.

Anmäl kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti, 2013 kl 1:24 logga in på svar

ja, samtidigt du kan lura de flesta människor hela tiden, och alla folk för det mesta, men nu spelar det roll ingen eftersom jorden är papperskorgen. Man urlakad på människan och planet, sin stinkande utsöndringar förgiftning allt. Thats man, jaget utropade topp av skapelsen. Ungefär som Vladimir Harkonnen i dyn.

Anmäl kommentar

eller
31 augusti, 2013 kl 1:36 logga in för att svara

krydda måste flyta!
så de skickade Bene Gesserit reps till Japan
A Kennedy som ambassadör, Lady domare för spin.
betyder det att Abe "Odjuret" Rabban?
var är Muad D'ib, när du behöver honom?

Anmäl kommentar

captndano captndano
31 augusti 2013 kl 1:19 logga in till svar

om de vill se skador, bästa namn GE och Westinghouse i rättegång/s. Japan och Tepco är pank.

Anmäl kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 kl 1:35 logga in svar

"den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta scenario" ja...Ja, bara i fall det finns en trippel härdsmälta Kina syndrom som okontrollerat förorenar havet och atmosfären, Korea bör vidta förebyggande åtgärder. Låt oss se, vilka är alternativen... evakuera till Mars, täcka Korea i en kupol, dela ut ögonbindel och öronproppar för allmänheten... köpa upp alla japanska saki innan dess alltför kontaminerad och party som theres ingen morgon... vad jag saknar?

Anmäl kommentar

kintaman kintaman
31 augusti 2013 kl 1:50 logga in på svar

Min fråga är hur länge kommer det vara innan japanska börjar bli offer för diskriminering och ilska på grund av Fukushima? När sjukdomar börjar dyka massor folk blir kvar att skylla? Japanska bor utomlands ändrar sitt namn till kinesiska (gasp!) eller andra asiatiska namn för att dölja deras japanska härkomst av rädsla/skam?

Om detta skulle komma vet vi vem tackar...TEPCO och alla de ansvariga för denna katastrof och efterföljande ligger. Detta är männen som är ansvarig för slow motion förstörelsen av Japan och dess kultur. Varför är de ännu inte arresterades och dömdes till liv sikt städa upp jobb på Fukushima Daiichi?

Anmäl kommentar

du måste vara inloggad för att posta en kommentar.
«amerikanska kärnvapen Insider: Blir utmaningen att få "vad är vänster" i Fukushima är smält bränsle – så småningom de vill begränsa "material i underbyggnad" från utströmmande (VIDEO)
TV: "Simulering visar hela Stilla havet är förorenad av radioaktivt vatten på bara 6 år" efter Fukushima-krisen – "Experter nu rädd att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO)»

registrera | Logga in
till dem som försöker att registrera: Bekräftelsemailet skickas inte till nya användare. Registrering måste göras manuellt. Skicka:

ditt önskade användarnamn
din email så kan du få ett lösenord

antingen använda formuläret här eller skicka ett mail till enenews@enenews.com. Ledsen för förvirringen. Förhoppningsvis har vi problemet rättas inom kort, admin


Ange din e-postadress för att få dagliga uppdateringar via e-post varje morgon mellan 7a-9a ET:

dagens mest tittade på

BBC webbplats finns länkar till rapporten hävdar ocean "kokar" framför Fukushima Daiichi (bilder) (4786)
experter: Fukushima "bokstavligen en fråga om nationell säkerhet" – "Detta blir snabbt en internationell fråga" – "Något måste fel" som Japan gov't inte handlar om krisen (2,641)
NHK: fanns en smälta-till så Fukushima bränsle är definitivt ner med grundvattnet, och som flödar in i Stillahavs-amerikanerna måste att titta på, det blir internationella mycket snabbt – kanske redan på västkusten – ingen "omedelbara" risk (VIDEO) (1,730)
TV: "simulering visar E
Omsätts, vänta..
Resultat (svenska) 3:[Kopia]
Kopieras!


Hem
mer
plats

ENENews.com - Energi Nyheter
" U.S. Nuclear Insider: blir utmaningen att få "det" i Fukushima's smält bränsle - så småningom vill begränsa "material i understrukturen" rinner ut (VIDEO)
TV:"Simulering visar HELA Stilla Havet förorenas av radioaktivt vatten i bara 6 år efter starten av Fukushima krisen - "experter nu fruktar att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO) "
Japan officiellt: Fukushima kontaminering "allt oftare ses som internationellt problem… rättegångar kan arkiveras utomeuropeiska" - "Gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta-scenario" säger S.Korea tidning

Publicerad: augusti 31st, 2013 vid 11:55 ET
genom ENENews
e-Artikel e-Artikel
9 kommentarer

titel: regeringen under brand för långsam respons till Fukushima läckage
Källa: Asahi Shimbun
Datum: aug 30, 2013

[ ... ] i ett möte i den härskande liberala demokratiska partiets högkvarter på Aug. 29, part upprätthållare Yasuhisa Shiozaki surrade vid Abe administration [ ... ]

"Frågan om radioaktivt vatten allt oftare ses som ett internationellt problem och tvister får lämnas in utomeuropeiska," sade Shiozaki, tf ordförande i LDP-politik forskningsrådet och en före detta överste skåp sekreterare.

Shiozaki's vrede kan ses som den första uttryckliga kritik mot regeringen från det styrande partiet eftersom LDP återvände till makten i december. [ ... ]

Det Chosun Ilbo tidning sade [på augusti 26], "Den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta-scenario, utan förlita sig enbart på information från den japanska regeringen och HAR TEPCO." [ ... ]

Se även: Korea Times:Kvarts miljard liter Fukushima förorenat vatten rann in i Stilla havet - Japan kan strida mot internationell rätt -- Hid global miljöhänsyn?

Publicerad: augusti 31st, 2013 vid 11:55 ET
genom ENENews
e-Artikel e-Artikel
9 kommentarer

gillar ENENews på Facebook
Följ ENENews på Twitter
Prenumerera på ENENews RSS-feed
Anmäl dig till daglig email uppdaterar

Relaterade inlägg

UPI: "Fukushima plant närmar sig ett värsta scenario" - Japan Nuclear officiella: "Det här är vad vi har varit fruktade" 22 augusti, 2013
"Ultimate värsta scenariot" pågår i Fukushima? New York Times:Experter misstänker intensiva kontaminering är sipprar ut från smält ned reaktorer och i Stilla havet - kommer att överträffa även läckagen från katastrofen är så tidigt 24 augusti, 2013
Wall Street Journal: De vet inte var Fukushima's smält bränsle kärnor är, eller i vilket tillstånd - Expert:"Det är viktigt att tänka på värsta tänkbara scenario"… ännu större mängder föroreningar kan vara på väg - Plant "byggd på en flod" 22 augusti, 2013
omöjligt? Värsta fall uppmanas gov't att skicka förstärkning till Fukushima plant - "Vi hade inte ens tillkännage att vi ställt samman en sådan simulering" -Övre officiella 29 Januari, 2012
Reportrarna upprepade gånger ber gov't varför anser inte värsta-fall-scenarier i enhet 4 och få hjälp av utländska experter 21 maj, 2012

augusti 31st, 2013 | Kategori: % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid Fukushima, Japan (Fukushima)
" U.S. Nuclear Insider: kommer att vara svårt att vara "kvar" i Fukushima's smält bränsle - så småningom de vill begränsa "material i understrukturen" rinner ut (VIDEO)
TV:"Simulering visar HELA Stilla Havet förorenas av radioaktivt vatten i bara 6 år efter starten av Fukushima krisen - "experter nu fruktar att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO) "
9 kommentarer Japan officiellt:Fukushima kontaminering "betraktas allt mer som internationella problem… rättegångar kan lämnas in utomeuropeiska" - "Gov't bör vidta förebyggande åtgärder baserade på ett värsta-scenario" säger S. Korea tidning

ftlt
31 augusti 2013 12:46 Logga in för att svara

naturligtvis, det är ett internationellt problem. DING DONG!!!!

Alla kärnvapen exporterande länder borde ha klivit framåt år sedan att ha en strike force att ta itu med FUFU och andra nukleära händelser som denna.. Det borde ha varit finansierat och klart. Att inte vara i åldern av Destroyers

problemet är det inte längre finns några länder kvar i Corpro antiglobalister världen av i dag som kan göra det som är rätt - de finns inte längre som vi en gång kände dem…

Regeringarna i de flesta nationalstater är nu bedrägliga marionett regimerna som är oförmögna att någon meningsfull eller oberoende grupp åtgärder som hotar Oli/Corpotocracy Empire/s agenda/s..

inte nämna de impedent som alla deras skatt har försnillats av O&Cs Empire/s över 40 år och allt som finns kvar är bottenlöst skulder - för alltid skall betalas.((Den här skulden är den viktigaste drivkraften att nyliberalerna i bibehållen kontroll)

Rapportera kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 12:51 Logga in för att svara

grannen verkade inte behålla sina gasledningar, som fått en läcka, som dödade hans son, och nu möter de ruinerade. Så vi stämt honom på grund av att gasen är läcker fortfarande.Även om vår gas linjer kommer utan tvekan gå sönder vid någon punkt också.

Rapportera kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 13:07 Logga in för att svar

alla länder med kärnvapen att förstöra planeten maskiner bör stämma varandra. Så att det skulle bli så mycket extra pengar, kan vi alla gå på semester! … .Hmmm på samma sätt, om samtliga länder lånas ut varandra pengar.Avgifter avgifter ocker, alla vill bli rika! Ta de extra pengarna och lägger det i derivat konton och ingen i hela världen skulle ha! Wall street visar principen.

Rapportera kommentar

, Göteborg
31 augusti, 2013 på 12:55 Logga in för att svar

så ingen vet vi hur har Tepco lyckats presentera kalla avstängningar vid Fukushima.

De kalla avstängning genom att låta bränslet brinna genom reaktorn förvaringsbehållare och genom konkreta golvet nedanför i marken.

av den tid den kalla nedeldningar meddelade coriums var redan 20 meter nedanför reaktorer.

inte undra på att temperaturerna var stabila i reaktorer, de var i stort sett tomt.

Rapportera kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti,2013 13:24 Logga in för att svar

Ja, vid en tid som du kan lura de flesta människor hela tiden, och alla de människor som mest, men som nu spelar det ingen roll eftersom jorden är skräpigt. Man lakats ut på människan och planeten, hans fetid utsöndringar förgiftar allt. Det är mannen som själv proklamerade topp av skapelsen. Sorten av gillar Vladimir Harkonnen i Dune.

Rapportera kommentar

eller bra
31 augusti,2013 13:36 Logga in för att svar

spice måste flöda!
så de skickade Bene Gesserit säljare till Japan
EN Kennedy som ambassadör, Lady domare för spin.
är Abe "Odjuret" Rabban?
där är Muad D'ib, när du behöver honom?

Rapportera kommentar

captndano captndano
31 augusti 2013 13:19 Logga in för att svara

om de vill se eventuella skador, bästa namn GE och Westinghouse i rättegången.Japan och har Tepco är bröt.

Rapportera kommentar

CodeShutdown CodeShutdown
31 augusti 2013 13:35 Logga in för att svar

"Den sydkoreanska regeringen bör vidta förebyggande åtgärder som grundar sig på ett värsta-scenario" ja..ja, det är bara i de fall det finns ett trippel meltdown syndrome kina som är helt okontrollerat förorenar havet och atmosfären, Korea bör vidta förebyggande åtgärder. Låter för att se.Vilka är alternativen…evakuera till Mars, omfatta Sydkorea i en dom, handen ut blindfolds och öronproppar för allmänheten… köpa upp alla japanska saki innan sin alltför förorenat och part gillar theres nr i morgon…vad jag saknade?

Rapportera kommentar

kintaman kintaman
31 augusti 2013 13:50 Logga in för att svara

Min fråga är hur lång tid tar det innan japanska börjar bli offer för diskriminering och ilska på grund av Fukushima? När sjukdomar börjar visas en masse kommer folk att skylla på? Att japanska bor utomlands ändra deras namn på kinesiska (gasp!) eller andra asiatiska namn för att dölja sina japanska ancestry av rädsla och skam?

Om det var att vi vet vem som tackar…HAR TEPCO och alla de som bär ansvaret för denna katastrof och efterföljande ligger. Dessa män ansvariga för slow motion förstörelse av Japan och dess kultur. Varför är de ännu inte arresterats och dömts till livstid sikt rensa jobb vid Fukushima % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid?

Rapportera kommentar

Du måste vara inloggad för att kunna skicka en kommentar.
" U.S. Nuclear Insider:Ska utmaningen att få "det" i Fukushima's smält bränsle - så småningom vill begränsa "material i understrukturen" rinner ut (VIDEO)
TV: "simulering visar HELA Stilla Havet förorenas av radioaktivt vatten i bara 6 år efter starten av Fukushima krisen - "experter nu fruktar att det kan bli en skrämmande verklighet" (VIDEO) "

Registrera | Logga in
till dem som försöker att registrera:I e-postmeddelandet med bekräftelse skickas inte till nya användare. Registrering måste ske manuellt. Vänligen skicka:

önskat användarnamn
din email så kan du få lösenordet

antingen använda kontaktformuläret här eller skicka ett e-postmeddelande till enenews@enenews.com . Ledsen för förvirringen. Förhoppningsvis kommer vi att få problemet åtgärdat snart, admin


Ange din e-postadress för att få dagliga uppdateringar via e-post varje morgon mellan 7a-9a ET:

DAGENS MEST VISADE

BBC webbplats länkar till rapporten hävdar ocean är "kokande" framför Fukushima % Daiichi-geler av färdiggjuten polyakrylamid (foton) (4,786)
experter:Fukushima "bokstavligen en fråga om nationell säkerhet" - "Detta blir snabbt en internationell fråga" - "Något måste vara fel" som Japan gov't inte itu med kris (2,641)
NHK: Det fanns en smälta-genom så Fukushima bränsle är definitivt ner med grundvatten, och som rinner ut i Stilla havet - amerikaner behöver titta på.Det blir internationellt mycket snabbt - redan kan vara på västkusten - Ingen "omedelbar risk (VIDEO) (1,730)
TV: "simulering visar E
Omsätts, vänta..
 
Andra språk
Översättning verktyg stöd: Identifiera språk, Kinesiska, traditionell, Klingon, afrikaans, albanska, amhariska, arabiska, armeniska, azerbajdzjanska, baskiska, bengali, bosniska, bulgariska, burmesiska, cebuano, chichewa, danska, engelska, esperanto, estniska, filippinska, finska, franska, frisiska, gaeliska, galiciska, georgiska, grekiska, gujarati, haitiska, hausa, hawaiianska, hebreiska, hindi, hmong, igbo, indonesiska, irländska, isländska, italienska, japanska, javanesiska, jiddisch, kanaresiska, katalanska, kazakiska, khmer, kinesiska, kinyarwanda, kirgiziska, koreanska, korsiska, kroatiska, kurdiska, laotiska, latin, lettiska, litauiska, luxemburgska, makedonska, malagassiska, malayalam, malaysiska, maltesiska, maori, marathi, mongoliska, nederländska, nepali, norska, oriya (odia), pashto, persiska, polska, portugisiska, punjabi, rumänska, ryska, samoanska, serbiska, sesotho, shona, sindhi, singalesiska, slovakiska, slovenska, somaliska, spanska, sundanesiska, svenska, swahili, tadzjikiska, tamil, tatariska, telugu, thailändska, tjeckiska, turkiska, turkmeniska, tyska, uiguriska, ukrainska, ungerska, urdu, uzbekiska, vietnamesiska, vitryska, walesiska, xhosa, yoruba, zulu, Språköversättningen.

Copyright ©2025 I Love Translation. All reserved.

E-mail: